• Przejdź do treści głównej
  • Przejdź do treści dodatkowych
  • Przejdź do menu
  • Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ

Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach
  • Start
  • O OPS
    • Działalność
    • Pracownicy Ośrodka
    • Rejony pracy socjalnej
    • Statut
    • Regulaminy
    • Zarządzenia
    • RODO
      • Klauzula informacyjna
      • Polityka prywatności
    • Koordynator do spraw dostępności
      • Koordynator
      • Plan działania
      • Podmioty wspierające
      • Deklaracja dostępności
      • Raport o stanie dostępności
    • Projekt „Pyrzyce dla potrzebujących”
      • Informacje ogólne
      • Usługi opiekuńcze i asystenckie
      • Klub Seniora
      • Dokumenty do pobrania
  • Praca w OPS
  • Zapytania ofertowe
  • Placówka Wspracia Dziennego w Żabowie
  • Sygnaliści
  • ETR - tekst łatwy do czytania
  • MRD - tekst do odczytu maszynowego

Pomoc społeczna

  • Ogólne zasady korzystania z pomocy społe…

  • Świadczenia niepieniężne

  • Świadczenia pieniężne

  • Świadczenia zdrowotne

  • Usługi opiekuńcze

  • Skierowanie do Domu Pomocy Społecznej

  • „BON PODARUNKOWY - WIELORACZKI”

  • Usługi sąsiedzkie

Świadczenia rodzinne

  • Zasiłek rodzinny

  • Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia …

  • Zasiłek pielęgnacyjny

  • Świadczenie pielęgnacyjne

  • Specjalny zasiłek opiekuńczy

  • Świadczenie rodzicielskie

  • ŚWIADCZENIE "ZA ŻYCIEM"

  • Zasiłek dla opiekuna

Przemoc w rodzinie

  • Kampania Dzieciństwo bez Przemocy

  • Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy…

  • Krajowy Program Przeciwdziałania Przemoc…

  • Informator - gdzie szukać pomocy

  • Zespół Interdyscyplinarny

  • Przemoc wobec dziecka

  • Procedura Niebieskiej Karty

  • O przemocy

Asystent rodziny

  • Placówka wsparcia dziennego w Żabowie

  • "Za Życiem"

  • Asystenci rodziny

  • Informacja ogólna

Fundusz alimentacyjny

  • Zasady przyznawania świadczeń z FA

  • Działania podejmowane wobec dłużnika ali…

  • Dokumenty uwzględniane przy ustalaniu pr…

Chorzy i starsi

  • KOPERTA ŻYCIA

  • Aktywny senior 65+

  • Pomoc dla seniorów

  • Program Asystent osobisty osoby niepełno…

  • Informacja

  • Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego

  • Korpus Wsparcia Seniorów

Dodatki mieszkaniowe i energetyczne

  • Jak ubiegać się o dodatek mieszkaniowy

  • Komu przysługuje

  • Od czego zależy przyznanie dodatku miesz…

  • Gdzie można złożyć wniosek?

  • Dodatek energetyczny

Aktualności

Oferta pracy

Szczegóły
Poprawiono: 23 kwiecień 2025

Poszukujemy chętnej osoby do realizacji "usługi sąsiedzkiej" w Mielęcinie i Krzemlinie

Termin składania dokumentów: do 18.04.2024 r.

 

Usługi sąsiedzkie to świadczenia pomocy społecznej o charakterze opiekuńczym, które organizowane są w miejscu zamieszkania, świadczone przez osoby blisko mieszkające.

 W ramach usług sąsiedzkich może być świadczona pomoc w następującym zakresie:

a)      pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych,

b)      prostą podstawową opiekę higieniczno-pielęgnacyjną – czynności podstawowe, które nie wymagają specjalistycznego przygotowania,

c)      w miarę potrzeb oraz możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.

 

Oferujemy: umowę zlecenie (okres kwiecień -  grudzień 2025 r.)   30,50 zł brutto za 1 godzinę usług opiekuńczych.

Opłacimy również obowiązkowe szkolenie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, które odbędzie się u nas w Ośrodku.

UWAGA! Osoba ta musi mieszkać w najbliższym otoczeniu Mielęcin – Krzemlin - jest to usługa sąsiedzka!

 

Kto może świadczyć usługi ?

Świadczeniem usług sąsiedzkich będą mogły zajmować się osoby, które spełnią poniższe wymagania:

1)      ukończyły 18. rok życia,

2)      nie należą do rodziny osoby, dla której mają być świadczone usługi,

3)      nie są zamieszkującym oddzielnie członkiem rodziny (małżonkiem, wstępnym lub zstępnym) osoby, dla której mają być świadczone usługi,

4)      oświadczyły, że są zdolne pod kątem psychofizycznym do świadczenia tego typu usług,

5)      zamieszkują w okolicy osoby, dla której przeznaczone są usługi,

6)      przeszły szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy,

7)      zostały zaakceptowane przez organizatora usług i osobę, na rzecz której usługi te mają być świadczone.

 

 Zapraszamy serdecznie do kontaktu z Koordynatorem

  "usług sąsiedzkich": tel. 91 5 611-165

 

 

 

Nabór na stanowisko pracownika socjalnego

Szczegóły
Poprawiono: 31 grudzień 2024

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Pyrzycach

 ogłasza nabór kandydatów na stanowisko 

PRACOWNIK SOCJALNY

 

 

Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę, pełen etat, 1 osoba

Przewidywany termin zatrudnienia: I kwartał 2025 r.

Termin składania dokumentów: do 15.01.2025 r.

Więcej o: Nabór na stanowisko pracownika...

Nabór na stanowisko opiekuna osób starszych

Szczegóły
Poprawiono: 23 kwiecień 2025

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Pyrzycach poszukuje osoby do zatrudnienia na stanowisko opiekuna osoby starszej.

Termin składania dokumentów: do 18.04.2024 r.

Miejsce pracy: Teren Gminy Pyrzyce – w miejscu zamieszkania osoby wymagającej usług opiekuńczych

Forma zatrudnienia:  umowa zlecenie

Dyspozycyjność: w godzinach 7:00 – 17:00

Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
c) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
d) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku opiekuna osoby starszej,
f) mile widziane prawo jazdy kat. B.

Więcej o: Nabór na stanowisko opiekuna osób...

Oferta

Szczegóły
Poprawiono: 10 kwiecień 2024

 Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Pyrzycach

 poszukuje pracownika na stanowisko:

 ASYSTENT RODZINY

 OFERTA Z DNIA 08.04.2024  

 

 Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony – pełen etat, 1 osoba,  w systemie zadaniowego czasu pracy, na zastępstwo.

 Wymagania niezbędne

 Asystentem rodziny może być osoba, która:

 1) posiada:

 a)       wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

 b)      wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

 c)       wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

 2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

 3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

 4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

 5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

 

Wymagania dodatkowe

 a)       znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;

 b)      umiejętność obsługi komputera;

 c)       łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych;

 d)      umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;

 e)      wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;

 f)        znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;

 g)       samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;

 h)      umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;

 i)        wysoka kultura osobista;

 j)  prawo jazdy Kat. B.

 

Zakres obowiązków na danym stanowisku obejmuje

1.       opracowanie i realizację planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy (plan pracy z rodziną obejmuje zakres realizowanych działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, a także zawiera terminy ich realizacji i przewidywane efekty);

2.       opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3.       udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4.       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5.       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6.       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7.       wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8.       motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9.       udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10.   motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny OPS;

16. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18. współpracę z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19. współpracę z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagane dokumenty

1.       Kwestionariusz, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
(t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.), tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

2.       Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.

3.       Podpisana klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydatów do pracy.

4.       Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

Dokumenty należy składać  w wybranej przez siebie formie:

 W siedzibie Ośrodka, w godzinach pracy Ośrodka, tj. od godz. 7.00 do godz. 15:00 w sekretariacie pok. Nr 8. lub na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rozpatrzymy  tylko te oferty, które zostaną złożone zgodnie z ww. wytycznymi.

 

 

Aneta Wojcieszek

 Dyrektor

Ośrodka Pomocy Społecznej

w Pyrzycach

 

Dokumenty

Oferta

Kwestionariusz

Klauzula

 

  • ...
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • ...
  • 56
  • 57
  • 58

Do pobrania

Pobierz druki dokumentów

karta dużej rodziny

Zachodniopomorska karta dużej rodziny

Zachodniopomorska karta seniora

O nas

Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach jest jednostką organizacyjną Gminy Pyrzyce. Działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu zatwierdzonego Uchwałą Rady Miejskiej w Pyrzycach Nr VII/47/15 z dnia 30 kwietnia 2015 r. oraz aktów prawnych wydanych przez Radę Miejską w Pyrzycach, Burmistrza Pyrzyc i Dyrektora Ośrodka.

Kontakt

Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach

ul. Plac Ratuszowy 1
74-200 Pyrzyce

tel. (91) 5611-150
fax. (91) 5611-163
e-mail:  sekretariat@opspyrzyce.pl

Godziny urzędowania:
poniedziałek - piątek 7:00 - 15:00

Informacje prawne

  • Warunki korzystania z witryn
  • Polityka prywatności
  • Oświadczenie o dostępności

Ważne telefony

Telefon zaufania: 800 12 12 12

Niebieska linia: 22 668 70 00

Numer alarmowy: 112

Policja: 997

Straż pożarna: 998

Pogotowie ratunkowe: 999

© Nazwa Strony. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Logo projektuKuźnia Dostępnych Stron
Wróć na górę

Projekt Kuźnia Dostępnych Stron współfinansowany ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji