Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach nazywamy w skrócie OPS

OPS pomaga ludziom mieszkającym w Gminie Pyrzyce Budynek znajduje się przy ulicy Plac Ratuszowy 1, 74-200 Pyrzyce

 

Na zdjęciu Urząd Miejski i siedziba  Ośrodka Pomocy Społecznej w Pyrzycach ul. Plac Ratuszowy 1

Dostępność OPS

Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach znajduje się przy ul. Plac ratuszowy  1,  w Pyrzycach.

Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą skorzystać z:

Wejścia głównego z możliwością podjazdu dla wózków inwalidzkich

Na zdjęciu wejście główne z możliwością podjazdu dla wózków inwalidzkich

Wejście główne z możliwością podjazdu dla wózków inwalidzkich

Na zdjęciu wejścia z poziomu chodnika do budynku od ulicy Kilińskiego

Wejścia z poziomu chodnika do budynku od ulicy Kilińskiego,

Na zdjęciu szeroki korytarz

szerokich korytarzy w budynku

Na zdjęciu wyznaczone miejsce postojowe

wyznaczonego miejsca postojowego dla osób uprawnionych (znajdującego się przy wejściu bocznym  do budynku od ulicy Kilińskiego)

Na zdjęciu informacja do budynku OPS w Pyrzycach można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem

Do budynku OPS w Pyrzycach można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Komu pomaga OPS?

OPS pomaga osobom, które:

  • mają mało pieniędzy,
  • nie mają gdzie mieszkać,
  • nie mają pracy,
  • są ciężko chore,
  • są bezrobotne,
  • są osobami z niepełnosprawnościami,
  • potrzebują pomocy w codziennym życiu,
  • w ich rodzinie jest przemoc,
  • mają problemy w wychowywaniu dzieci,
  • osobom starszym,
  • dzieciom.

Jak pomaga OPS?

OPS pomaga na wiele sposobów.

Pomoc jest dopasowana do potrzeb osoby.

OPS pomaga otrzymać dodatkowe pieniądze na życie – taką pomoc nazywamy otrzymywaniem zasiłków.

OPS pomaga załatwić codzienne sprawy.

Na przykład wypisać dokumenty dla urzędu albo znaleźć pracę – taką pomoc nazywamy pomocą socjalną.

OPS pomaga otrzymać pomoc specjalisty, na przykład: prawnika, psychologa albo terapeuty.

OPS pomaga w wychowywaniu dzieci.

Pracowników, którzy pomagają rodzinom, nazywamy asystentami rodziny.

OPS pomaga osobom, które nie mogą same mieszkać.

Na przykład, gdy ktoś jest starszy lub chory i potrzebuje pomocy.

Wtedy może skorzystać z usług opiekuńczych i przyjdzie do niego opiekunka

Wtedy może zamieszkać w specjalnym miejscu, w którym są opiekunowie i specjaliści.

Takie miejsca to domy pomocy społecznej.

OPS sprawdza, czy dzieci mają dobre warunki do życia.

OPS pomaga osobom z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunom.

OPS pomaga osobom, które nie mają gdzie mieszkać. Takie osoby nazywamy osobami w kryzysie bezdomności.

OPS wspiera osoby, u których w domu jest przemoc.

Przemocą nazywamy zachowania takie jak na przykład: krzyczenie na kogoś, wyzywanie go, bicie.

Jak skontaktować się z OPS w Pyrzycach?

  • Możesz przyjść do głównej siedziby OPS  Pyrzyce, ulica Plac Ratuszowy 1 i złożyć pismo osobiście.
  • Możesz zadzwonić pod numer telefonu 91 5 611-150.
  • Możesz wysłać pismo pocztą na adres:  Ośrodek Pomocy Społecznej w Pyrzycach, ul. Plac ratuszowy 1, 74-200 Pyrzyce.
  • Możesz napisać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Wyślij pismo przez ePUAP. Musisz mieć profil zaufany.
  • Możesz umówić się na spotkanie z dyrektorem.

Pracujemy dla Ciebie:

Od poniedziałku do piątku od godziny 7:00 do godziny 15:00,

Aby dostać pomoc trzeba napisać podanie i przynieść do naszego Ośrodka.

Możesz też zadzwonić do nas na numer 91 5 611-150 i powiedzieć czego potrzebujesz lub napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Każda wiadomość o pomoc zostanie przekazane pracownikowi naszego Ośrodka, który szybko pomoże Ci.

Dzwonić można od poniedziałku do piątku od 7.00 do 15.00

Możesz napisać wiadomość.

Możesz napisać mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Możesz napisać przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą ePUAP: /6m530gdxph/SkrytkaESP

Możesz napisać przez Elektroniczną Skrzynkę  e-doręczeń: AE:PL-96654-36085-FEJIC-23

Możesz wysłać fax: +48 91 5 611-163