Aktualności
Oferta
- Szczegóły
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Pyrzycach
poszukuje pracownika na stanowisko:
ASYSTENT RODZINY
OFERTA Z DNIA 08.04.2024
Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony – pełen etat, 1 osoba, w systemie zadaniowego czasu pracy, na zastepstwo.
Wymagania niezbędne
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
Wymagania dodatkowe
a) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;
b) umiejętność obsługi komputera;
c) łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych;
d) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
e) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
f) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
g) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
h) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
i) wysoka kultura osobista;
j) prawo jazdy kat. B.
Zakres obowiązków na danym stanowisku obejmuje
1. opracowanie i realizację planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy (plan pracy z rodziną obejmuje zakres realizowanych działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, a także zawiera terminy ich realizacji i przewidywane efekty);
2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny OPS;
16. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18. współpracę z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19. współpracę z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Wymagane dokumenty
1. Kwestionariusz, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
(t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.), tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia.
2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
3. Podpisana klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydatów do pracy.
4. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dokumenty należy składać w wybranej przez siebie formie:
W siedzibie Ośrodka, w godzinach pracy Ośrodka, tj. od godz. 7.00 do godz. 15:00 w sekretariacie pok. Nr 8. lub na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rozpatrzymy tylko te oferty, które zostaną złożone zgodnie z ww. wytycznymi.
Aneta Wojcieszek
Dyrektor
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Pyrzycach
Dokumenty
Infromacja
- Szczegóły
BEZPŁATNA POMOC PSYCHOLOGICZNA
Burmistrz Pyrzyc zachęca osoby doświadczające przemocy, osoby uzależnione od alkoholu, współuzależnione oraz wszystkie osoby, które przeżywają kryzys psychiczny - do skorzystania ze wsparcia specjalistów.
Konsultacje w kwietniu 2024 r. udzielane będą online przez psychoterapeutę w podanych niżej dniach i godz., pod nr tel. 502 774 164.
03.04.2024 r. od 17:00 – 19:00,
06.04.2024 r. od 17:00 – 18:00,
08.04.2024 r. od 17:00 – 19:00,
10.04.2024 r. od 17:00 – 19:00,
15.04.2024 r. od 17:00 – 19:00,
17.04.2024 r. od 17:00 – 19:00,
20.04.2024 r. od 17:00 – 18:00,
22.04.2024 r. od 17:00 – 19:00,
24.04.2024 r. od 17:00 – 19:00,
29.04.2024 r. od 17:00 – 19:00.
Burmistrz Pyrzyc
(-) Marzena Podzińska
GMINNY PUNKT WSPARCIA
Kondolencje
- Szczegóły
Życzenia
- Szczegóły