Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Pyrzycach

 ogłasza nabór kandydatów na stanowisko 

PRACOWNIK SOCJALNY

 

 

Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę, pełen etat, 1 osoba

Przewidywany termin zatrudnienia: I kwartał 2025 r.

Termin składania dokumentów: do 15.01.2024 r.

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Pyrzycach poszukuje osoby do zatrudnienia na stanowisko opiekuna osoby starszej.

Miejsce pracy: Teren Gminy Pyrzyce – w miejscu zamieszkania osoby wymagającej usług opiekuńczych

Forma zatrudnienia:  umowa zlecenie

Dyspozycyjność: w godzinach 7:00 – 17:00

Wymagania niezbędne:
a) obywatelstwo polskie,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
c) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
d) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku opiekuna osoby starszej,
f) mile widziane prawo jazdy kat. B.

 Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Pyrzycach

 poszukuje pracownika na stanowisko:

 ASYSTENT RODZINY

 OFERTA Z DNIA 08.04.2024  

 

 Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony – pełen etat, 1 osoba,  w systemie zadaniowego czasu pracy, na zastępstwo.

 Wymagania niezbędne

 Asystentem rodziny może być osoba, która:

 1) posiada:

 a)       wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

 b)      wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

 c)       wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

 2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

 3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

 4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

 5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

 

Wymagania dodatkowe

 a)       znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;

 b)      umiejętność obsługi komputera;

 c)       łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych;

 d)      umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;

 e)      wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;

 f)        znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;

 g)       samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;

 h)      umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;

 i)        wysoka kultura osobista;

 j)  prawo jazdy Kat. B.

 

Zakres obowiązków na danym stanowisku obejmuje

1.       opracowanie i realizację planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy (plan pracy z rodziną obejmuje zakres realizowanych działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, a także zawiera terminy ich realizacji i przewidywane efekty);

2.       opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

3.       udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

4.       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

5.       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

6.       udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

7.       wspieranie aktywności społecznej rodzin;

8.       motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

9.       udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

10.   motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

15. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny OPS;

16. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

17. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

18. współpracę z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

19. współpracę z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Wymagane dokumenty

1.       Kwestionariusz, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
(t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.), tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

2.       Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.

3.       Podpisana klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych dla kandydatów do pracy.

4.       Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

Dokumenty należy składać  w wybranej przez siebie formie:

 W siedzibie Ośrodka, w godzinach pracy Ośrodka, tj. od godz. 7.00 do godz. 15:00 w sekretariacie pok. Nr 8. lub na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rozpatrzymy  tylko te oferty, które zostaną złożone zgodnie z ww. wytycznymi.

 

 

Aneta Wojcieszek

 Dyrektor

Ośrodka Pomocy Społecznej

w Pyrzycach

 

Dokumenty